lördag, februari 16, 2008

Fiasko för Carola & Johnson som var säkra på final!

Det är lördag, Melodifestivalen går på tv. Folklig som man är sitter man och tittar på den.

Först hade jag tänkt citera Magnus Uggla´s text från låten "Jag mår illa":

"Den värsta skandalen är schlager finalen,
där menlösa fån visas upp vartenda år, med sina nyvunna flammor,
presskåta mammor, som inför fotgrafer, står och ger autografer."


Men så ångrade jag mig...

Detta här var tokroligt! Där sitter Carola Häggkvist och Andreas Johnsson säkra på sin finalplats när skrällen är ett faktum: Rongedal går vidare och Carola & Co får biljett till Andra chansen! Underbart, det finns en gud.

Att bröderna har likheter med Verka Serduchka gör bara deras chanser ännu större.

Två män lika som blåbär skuttande runt i lingonröda kostymer...

2 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jag känner dessa två blåbär. De är två fantastiska musiker. Antagligen sveriges mesta musiker faktiskt. De har jobbat med alla, verkligen alla.

/Klaus

Stormstereo sa...

Och när Klaus säger alla, då menar han alla! Och jag är inte sarkastisk alls, jag har själv sett dem i tusen olika sammanhang.

Men det var inte det jag skulle skriva.
Jag har inte sett någon av delfinalerna men jag youtubade Carolas+Andreas, Sannas och Brödernas låtar idag. Jag måste nog säga att C+A var bäst, Ronge näst dito och Sanna sämst av de tre. Sorry. Men jag vet vad jag pratar om. :)