måndag, februari 25, 2008

Jobbig att vara effektiva


Följande samtal har idag ägt rum mellan två småbarnsföräldrar (Tyskungen & SockerConny):

Kl 17.33 Tyskungen ringer: Kan jag ringa tillbaka är lite upptagen.

Kl 17.34 SockerConny ringer:(barn hörs i bakgrunden) Du jag är lite upptagen nu kan jag ringa tillbaka?

Kl 19.10 Tyskungen ringer: Du jag sitter i bilen på väg hem kan jag ringa dig lite senare?

Kl 19.31 SockerConny ringer: Upptaget

Kl 19.33 SockerConny ringer: (barn hörs i bakgrunden)Stella ska bada kan jag ringa dig?

Kl 21.18 Tyskungen ringer: Inget svar pga att jag nattar lillkillen som vaknat.

Kl 21.35 SockerConny ringer: Upptaget (skickar SMS att han ska ringa när han snackat klart)

Kl 21.38 Tyskungen ringer: Vi har ett kort samtal på 5 minuter där vi berör livet, Stina som var full och kåt på Tyskungen för 7 år sedan, nya jobbet, svärmor, barnen, bloggen.


Vi är effektiva när vi väl får tid...

Inga kommentarer: