tisdag, februari 19, 2008

Nu G(i)ör vi det!


Igår började dieten för bättre välbefinnande. Vi har bestämt oss för att bli lite nyttigare i vår kost. Den sista tiden har vi slarvat med maten. Då menar jag inte att vi köpt pizza, hamburgare eller övrig skräpmat, utan bara det faktum att vi har köpt mat som vi tyckt om samt varit hyggligt lättlagat.

Det brukar vara så, att mat som man tycker om och är lättlagat brukar inte vara de nyttigaste. Nu vankas kött, fisk, kyckling, ägg, fullkorn, sötpotatis och sallad i långa banor. Allt enligt GI metoden. Har även börjat med Aloe vera som ska vara ett nyttigt tillskott i min förtappade kropp. Den oönskade effekten av frekventa toalettbesök hoppas jag snart skall gå över.

I samband med koständringen skall vi även försöka hinna med promenader, styrketräning, träning på maskinen som vi köpte förra året som fungerat som klätterställning för äldsta sonen. Målet med den nya kosten och träningen är givetvis välmående, men i förlängningen ett önskemål om viktnedgång. Själv har jag de sista 6 månaderna gått upp ca 8 kg (!) och då är det nog inte bara muskler. Får skylla på att jag blev skengravid tillsammans med min käraste. Hon blev dock av med sin vikt när hon födde vår son den 4 januari.

För att göra det hela mer intressant har jag bestämt mig för att redovisa mitt resultat här på bloggen. Givetvis återkommer jag med bildbevis.

Inga kommentarer: