onsdag, februari 13, 2008

Täby Park Hotel


Har varit iväg några dagar i Stockholm på konferans (därav inga blogginlägg).

Vi samlades ca 60 personer från olika varuhus i Sverige för att diskutera och analysera julförsäljningen samt plannera sommaren. Vi brukar ha konferansen på Aronsborg norr om Stockholm, en mycket trevlig konferansanläggning med god mat och trevlig personal.

Där bodde vi inte denna gång...

Vi bodde på Täby Park Hotel, som ligger på ett industri område i Täby. Konferanslokalerna måste jag säga var ok. Men hotellrummen, fick Bates Motell att verka 5 stjärnigt. Det var så skitigt, slitet och smaklöst att jag var tacksam att jag inte såg ohyran. Det var mörka gångar i mattan av skit mellan stolarna i rummet och allt man tog på kändes som om dom hade någon form av beläggning (kan det ha varit skit?).

Badrummet måste ha varit en enda fuktskada. En konstig vit beläggning mellan plattorna påminde om Lummelundagrottan på Gotland. Att inredningen höll på att ramla ner från väggarna kändes som en självklarhet. Pricken över "i" var nog ändå när jag drog ut papperskorgen under handfatet... Blodstänk! Vad som hade hänt i rummet vågar men inte ens tänka på.

Maten var okej, men "mat-tanterna" som stod vid buffen och serverade nekade mig att ta en kycklingfile till då min första tagit slut. Va fan?! Stod där med en tallrik potatis och sås, lämnade skiten och gick!

Toaletten intill restaurangen var rena badkaret då handfatet läckte som ett såll.

Nja, ska kanske inte vara så gnällig eller kritisk... dom hade faktiskt riktigt snabba hissar (när dom behagade dyka upp).

2 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Kul att du ringer när du är i Stockholm. Då vet jag vad som gäller om jag mot all förmodan skulle åka ner till det där skithålet som kallas för Växjö.

Puss,

Tysken

Socker Conny sa...

Jag anlände till Stockholm 20 minuter försenad. Kom försent till första mötet. Buss avgick från hotellet kl 15.00 (vi fick 15 minuter på oss att byta om) för att åka till Solna. Där var vi till kl 00.15.

Mötet började igen kl 08.30 och avslutades kl 15,45. Taxin gick från hotellet kl 16.00. Flyget kl 17.50.

När tycker du att vi skulle ha träffats?