lördag, mars 15, 2008

Har ni fest eller?


Nu tror jag att jag har sett allt...

Aftonbladet.se

Följande går att läsa:
"Hittade död mus i chipspåsen
Vegan i Partille fick ludna chips i munnen – i påsen låg en mumifierad mus. Ica tror att en musmamma fött ungar inne på chipslagret. Avkomman hamnade i alla fall i påsen.
Var resten av gnagarfamiljen tagit vägen är inte känt."


Detta måste vara en mardröm för en vegan.

När jag satte mig ner för att skriva detta inlägget kom jag och tänka på mina somrar på Öland. Då i synnerhet dessa högar med säd som låg i Mörbylånga hamn. Dessa skulle skickas till något företag för att ta fram mjöl och sedan baka bröd av det...

I dessa högar såg jag fiskmåsar, råttor, hundar som kissade mm mm.

En stilla undran är hur "ren" maten som man dagligvis äter från diverse djur och extremiteter. Det är nog tur att vi inte vet om allt!

Men att finna hår i munnen efter en mumifierad mus måste nog vara något av det värsta jag kan tänka mig, och jag är inte vegan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: