fredag, mars 28, 2008

Raggare och polis


Hur kan det komma som en överaskning att bli tagen av polis när man spelar Eddie Medusa på högvolym i centrala Linköping? När folk börjar kasta ägg på en borde gått upp ett ljus om att Medusa inte uppskattas av alla mitt i natten.

Kommentarerna från raggarna tyder på en allt för ensidig kost av T-röd...

Okej att dom kanske skulle kommit undan med en varning. Att åtala dom känns som en smula överdrivet, rättsväsendet bör ha andra saker att fokusera på.

Är det en rättighet att spela hög volym, vare sig det gäller bilar, lägenheter eller festivaler?


Vad tycker du?
Lägg en kommentar, så är debatten igång!

3 kommentarer:

Anonym sa...

När blev det en svaghet att visa hänsyn? Det är något jag funderat över ett bra tag. "Lite måste man tåla" får man höra från flertalet av de som gillar att spela hög musik. Ja - LITE tål jag. Själv hade jag en granne som spelade så högt att saker skallrade inne hos mig men han var helt oförstående när jag bad honom sänka.

Så, när blev det fult, svagt, att bry sig om andras välmående?

P.S. Gillar din blogg!

Socker Conny sa...

Tackar ödmjukast!

Unknown sa...

Det är ju inte särskilt ovanligt att det är liv och rörelse i centrum. Pubar och danställen håller igång till långt in på natten med hög musik. Folk springer omkring och för oväsen. Det är sånt man får räkna med om man bosätter sig i centrum i en stad där förmodligen merparten av pubar och uteställen också ligger belägna.

Jag tycker hela historien är absurd. Som nämt tidigare borde polisen fokusera på bättre saker. Jag tror inte den här händelsen över huvudtaget har med hög musik på natten att göra utan att det var just Eddie Meduza som spelades. Det hade inte uppmärksammats lika mycket om det hade varit en vanlig person i en vanlig bil som lyssnat på vanlig musik.