söndag, mars 23, 2008

Här firar vi Påsk, och födelsedag


Igår var vi i Ljungby och åt påskmiddag som svärfar & svärmor hade gjort. Som vanligt var det mycket gott. Simon rusade runt i hela huset och lekte med allt han fann, vilket sedan gjorde att vi hade svårt att finna allt (läs:fjärrkontroller).

Var lite orolig för att köra dom 6 milen till Ljungby igår efter alla varningar i media om snöstorm. Det konstiga var att vi hade strålande solsken hela dagen, vilket var underbart när vi var ute i snön och lekte.

Min vän Pelle tog en tur till Kolboda (strax utanför Kalmar) vilket gav honom en ny syn på livet. Nja, det var väl inte så att själva besöket i sig gjorde detta utan snarare på vägen dit. Han råkade fastna med ett däck i snömodden som fanns där och höll på att köra av vägen, inte en gång utan två. Kastades runt som en vante i torktumlaren mellan körbanorna.

Han sa till mig dock att plötsligt var det som om Guds hand tog tag i bilen och ställde den rätt. Jag skulle vilja säga att det var ESP:n (anti sladd/spinn) som funkade ;) Huvudsaken är att han klarade sig....

Idag kommer släkten och vänner från Ljungby hit (5-6st) samt dom som bor i Växjö (8-9st) vilket innebär att vid två tiden idag är vi runt 18-20 personer. Bra att vi köpte ett långbord till vardagsrummet.

Varför kommer alla hit då? Jo, det är så att min älsta son fyller 2 år den 24/3. Så vi ska fira honom idag.

Herre gud vad snabbt tiden går!

Tycker det bara var igår som jag satt i fluffkudden på BB och väntan på att han behagade komma ut.

Det ska bli en underbar dag idag!

Inga kommentarer: