fredag, mars 14, 2008

Vad är du rädd för?


Vi har nästan alltid något som vi är rädda för. Det kan vara allt från hålla tal till spöken i källaren. Idag när vi badade bastu kom ämnet upp och vi diskuterade vad vi var rädda för som barn.

Själv kommer jag ihåg ett tv program som gjorde mig riktigt rädd. Programmet var igentligen ett barnprogram men hade alltid ett "otäckt" slut. Programmet var "Doktor Drövels hemlighet" (lyssna på introt till programmet här) och varje avsnitt slutade med ett för mig då otäckt ljud som fick en att hoppa till i tv-soffan.

Idag när man ser program som man ansåg som otäcka kan man inte låta bli att le, då dom som mest får en att skratta. Vem kommer inte ihåg Stor-Potäten i Vilse i pannkakan?

Man blir äldre och skapar andra rädslor. Min käraste kan tex ibland bli rädd för mörkret, ja kanske inte just för mörkret utan mer för vad som kan finnas där i.

Jag har aldrig någonsin varit mörkrädd, visst har jag förbannat mörkret men då oftast isamband med att jag slagit i tån eller dyligt.

Har du något som du är rädd för? Berätta!

2 kommentarer:

Stormstereo sa...

Jag säger som Morrissey sjunger: "There is no one on earth I'm afraid of". Och det är skönt.

Anonym sa...

....men vi får ju sluta livet någon gång också. Att möta döden är nog många rädd för, eller vad tror du?