måndag, mars 31, 2008

På köpet


Visst beter sig handeln sig konstigt nummera?

Var det verkligen så här förr, eller har konkurransen fått alla till drastiska metoder?

Om jag köper:
Bil så får jag en resa...
Tv så får jag en cykel...
Läsk så får jag en sportflaska...
Tidningsprenumeration så får jag frottehandukar...
Dvd så får jag ett presentkort i sportaffär...
Aftonbladet så får jag dvd-film...
Prostituerad så får jag klamydia...
Expressen så får jag en pocketbok...
Utemöbler så får jag en grill...
Tempurmadrass så får jag solglasögon...

Många konstiga erbjudanden, och detta var bara ett axplock vad jag hittade på internet vid en snabb "googling".

Ibland när man får ett erbjudande om gåvor så glöms det ibland bort att det inte finns något som är gratis.

Det är alltså inte rätt att kunden lovas någonting på köpet, ”gratis” eller som "present”, eftersom den som vill ha saken alltid måste köpa en annan produkt, och den ska betalas.

Är det inte så att det är prylen till rätt pris vi vill ha?

Inga kommentarer: