tisdag, mars 04, 2008

Först in i väggen vinner!


Idag har jag haft en ledig dag tillsammans med familjen. Vädret har varit strålande, knappt ett moln på himmelen. Alla förutsättningar för en trevlig dag fanns närvarande.

Om inte...

Mobiltelefonen ringde stup i ett! Frågor som egentligen inte behöver mitt godkännande eller min åsikt. Försöker tala om för alla att dom har fullt förtroende att lösa problemen så länge kunden är nöjd.

Är jag oersättlig? Om jag nu är det så ska jag ta ett snack med min chef och begära högre lön.

Vi står just nu inför ett nytt räkenskapsår och har minst 60 olika produktgrupper att inventera. Dom närmsta veckorna kommer jag att bli tvungen att arbeta långa dagar för att få fram resultatet för budgetåret. Jag värderar därför mina lediga dagar väldigt högt.

Vad krävs för att personalen ska respektera mina lediga dagar? Jag ringer aldrig dom på deras lediga dagar, om det inte är så att jag behöver få in en deltidare för att täcka upp för tex sjukdom.

Ska jag förbjuda dom att ringa?

2 kommentarer:

Peter Barlach sa...

Eller så stänger du av telefonen... Eller?

Socker Conny sa...

Nja, fullt så enkelt är det inte då dom ringer på min privata mobil, och svarar jag inte där så ringer dom på min hemtelefon.

Men annas så har du helt rätt!