söndag, april 20, 2008

Arbetsskador, vanligare än jag trodde


Det visade sig att arbetsskador är vanligare än vad jag tidigare trodde. Vid en snabb googling visade det sig att det var många förutom min vän Pelle som skadade sig på jobbet.

Aftonbladet.se finns det flertalet kändisar som har skadat sig i TV. Senaste var Björn Gustafsson som skulle skoja till det och föll illa.

Nu hör det väl till att arbetsskador som tv-kändisar drar på sig oftast inte är av den kategorin allvarliga, jämfört med dom på tex bygg arbetsplatser.

Själv har jag fallit på arbetet från ca 2 meters höjd efter att ha klättrat (givetvis felaktigt gjort) i hyll planen på jobbet. Klättrade och skulle häva mig upp då jag vred knät ur led. Har faktiskt skadat detta knä en gång tidigare (läs om detta här) då jag halkade på en isfläck utanför min arbetsplats.

Numera har vi en sammanställning på arbetet gällande risker, och givetvis åtgärdar vi sådant som kommer till vår kännedom.

Inga kommentarer: