torsdag, april 03, 2008

Inte som förr

Förr när man åkte på en förkylning kröp man ner i sängen drog täcket över huvudet och vilade. På sin höjd kunde man eventuellt krypa ner i soffan och tittade på tv. Där låg man hela dagen och slötittade och sov om vartannat.

Så är det inte längre...

Började dagen med att ringa varulvchefen för att sjukskriva mig. Därefter blev jag tvungen att lämna äldsta sonen på dagis då min käraste plannerat sitt schema lite väl tight. Hon skulle ta minstingen till vårdcentralen för sin första spruta. Stod där på dagis, snurvlande och vinkade hejdå till sonen. Skämdes lite då jag såg att fröknarna tyckte att jag skulle hållt mig hemma istället för att ev smitta småttingarna.

Sedan gick telefonen varm här hemma, 6st samtal närmare bestämt. Bestämde mig för att stänga av den runt kl 12. När klockan slog 14 hämtade min käraste Simon på dagis och sedan har det varit fullt drag här hemma.

Försök att vila när du har en pigg 2 åring hemma!


Näsan rinner fortfarande som en kran, huvudet bultar så att jag känner kroppspulsen i ögonen. Tror dock inte att jag har feber, svårt att säga då jag är fullproppad med Alvedon. Har fullständig ångest då jag sa till varulvschefen att jag till 100% säkert var bättre till imorgon fredag. Så fel jag tog...

Hoppas på att jag känner mig bättre till imorgon, annas får jag nog ringa till honom och säga som det är: Jag är skit kass!

1 kommentar:

annamaria sa...

En elak kvinna från hemtrakten konstaterar bara: VILKEN MAN DU ÄR! Jag tillhör inte dem som generaliserar alls....Krya på dig! ta en fredagsvirre och du ska se att livet återvänder.