lördag, april 19, 2008

Skjuten i ryggen (ryggskott)


Igår på jobbet skulle jag lyfta en kartong med dammsugar påsar. Kartongen var inte särskilt stor eller tung, kanske den vägde runt 2-3 kilo.

Men i samma ögonblick som jag lyfte var det som om någon satte en kniv i ryggslutet. Släppte givetvis kartongen men blev stående i böjt läge för att det gjorde för ont för att resa på mig. Blev stående där i någon minut innan jag kunde resa på mig och gå där ifrån.

Natten har varit jobbig då ryggen värkte så fort jag rörde på mig. Nu på morgonen kan jag gå hyggligt obehindrat men att lyfta något (tex 2 söner) gör otroligt ont. Lite jobbigt när jag ska vara hemma ensam med barnen idag då min käraste jobbar.

Tänk att få ryggskott av att lyfta 2 kilo, börjar jag bli gammal?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om ni har Icepower där uppe i Växjö.Men om ni har det, köp den!Jättebra *liniment* som både kyler och värmer så att man kan gå utan att det gör ont.Ta den tuben med en roller för det är INTE kul att få salva i ögonen.Men annars kanske bastubadet och pilsner hjälper lika bra !:P

Socker Conny sa...

Icepower...

Känner inte igen det, var kan man tänkas finna det?

Ska googla det! Tackar!!

varulven sa...

Jag vet defakto att denna man är simulant och arbetsskygg. Tro inte ett endaste ord av det han skriver.

Mamman sa...

IcePower finns på Ica Kvantum Norremark Växjö Sweden! :-)
Härligt att kunna kommunicera så här älskling :-)

Mamman sa...

Icepower finns på Ica Kvantum Norremark Växjö Sweden!
Härligt att kunna kommunicera så här älskling! :-)

Socker Conny sa...

Skulle du kunna köpa det nästa gång då är på jobbet är du snäll ;)