lördag, april 12, 2008

Kundvård, och Ubåtar


Det började som en bra dag...

Vi skulle ha möte kl 09.00 där jag skulle hålla föredrag om kundvård och dess betydelse. Hade omarbetat en Powerpoint presentation som jag fått av Varulvschefen, för att göra det hela lite mer intressant. Första sliden var "Ytterligare en tråkig lördagsutbildning". Mötet var riktigt bra, och det visade sig att flertalet hade goda kunskaper i kundvård.

Började med att berätta lite om mitt möte med Mikael Routerswärd tidigare i veckan.

Försäljningen var väl inte riktigt vad jag hade önskat denna dag, men vad kan man begära när det är skitväder. Folk var nog inställda på att pyssla i trädgården idag, när inte det gick verkar det som om alla åkte och handlade mat.

När klockan började närma sig tre så kommer en av tjejerna på jobbet och berättar för mig att det verkar vara stopp i avloppet på tjejernas toa. Hmmm...

Det var verkligen STOPP, det rann vatten över hela golvet på damernas, ut i hallen, och ner genom taket. Kastade mig på telefonen och ringde jouren för fastigheten. Dom kom runt kl 15.45. Nu är klockan kvart över fem och dom är fortfarande kvar...

Verkar som om dom försöker hålla humöret uppe genom små glada tillrop till varandra:

- "Här kommer det en ubåt!"


Frågade aldrig vad en "ubåt" var, men jag har mina gissningar.

Inga kommentarer: