fredag, april 11, 2008

Pappa på heltid


Igår och idag är jag pappa på heltid, detta borde inte vara några problem då jag har varit hemma med äldsta sonen tidigare.

Men nu är dom två!

Jag tror att dom gaddar ihop sig, för när den ena är trött så är den andra jätte pigg. Deras mamma har gått in och jobbat lite extra då dom på hennes jobb håller på att bygga om hela butiken.

Att vara hemma med barn bygger många gånger på rutiner, dessa rutiner får man först efter att man varit hemma ett tag tillsammans med dom. Jag har inga rutiner att falla tillbaka på! Det är inte lätt att från en dag till en annan gå hem och vara pappa på heltid.

Kanske kommer jag att vara hemma en längre tid med barnen i nästa år, beroende på hur det nya budgetåret utvecklar sig. Vore underbart att få vara hemma med dom, och se hur dom utvecklas.

1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

Det är ingen lek skulle man kunna säga...